selamikaranfil moderatör
Üyelik: 01 Ocak 2005
Durum Online: Offline Mesaj: 242
|
Gönderildi: 01 Subat 2006 - 11:45 | IP Kayıtlı
|
|
|
BAYRAGIMIZIN DERIN ANLAMI
Türk Bayraginin rengini sehitlerin kanindan, ilhamini da kan gölüne yansiyan ay ve yildizdan aldigini biliyoruz.
Fakat bayrak hakkindaki bu bilgi, bayragin tasidigi kutsal anlami, o anlamdaki sembolizmi, ondaki derinligi ve yüceligi anlatmaya yetmez.
Bilindigi gibi, genellikle Hiristiyan milletlerin bayraklarinda Haç seklinde semboller yer almaktadir. Müslüman milletlerde ise Hilal görünmektedir.
Haç, Hazreti Isa ( a.s.)'nin çarmiha gerilerek haç seklinde sehit edildigine inandiklari için Hiristiyanlar onu sembol olarak alirlar.
Peki ya Hilal? Müslümanlarca sembol olarak kabul edildigini biliyoruz. Ancak bunun sembolik degeri nereden gelmektedir? Dolunay (Bedir) ayin ondördüncü gecesindeki haliyle daha parlak olmasina ragmen niçin ayin en az isik verdigi yay seklindeki zayif sekil sembol almistir? Iste burada Hilal'in gücü burada çikmaktadir. Çünkü Hilal, Haç gibi dogrudan sekil
olarak alinsaydi Dolunay kullanmak daha uygun olurdu. Halbuki "Hilal" sekli dolayisiyla degil, ismi dolayisiyla sembol olmustur. Bu anlami da "ALLAH (c.c.)" isminden almistir. Bilindigi gibi Arapça aslinda Hilal kelimesinde;
1 "He",
1 "Lam",
1 "Elif",
1 "Lam" harfleri bulunmaktadir. Yani 1 "He", 1 "Elif" ve 2 tane "Lam" bulunmaktadir. Bu harflerin ebced hesabiyla rakam degeri de:
"He
"Lam"
"Elif"
"Lam"
Toplam Olarak =99
ALLAH (c.c.) kelimesinde yine bir "Elif", iki "Lam" ve bir "He" ile yazilmaktadir. Bu harflerin de degeri yine ebced hesabiyla toplandiginda yine 99 rakamini verir. Her iki kelimede harfler degismedigi için rakam degerleri de degismiyor. Yani Hilal yazarken ALLAH ( c.c.) isminin harflerini kullaniyoruz. 99'da Esma-ul Hüsna'yi temsil eder. Öyleyse bu iki kelimeyi bilhassa sembolik olarak birbirinin yerine kullanmak mümkündür. O halde Bayrak üzerine ALLAH ( c.c.) yazacak yerde, ayni ismin es degerlisi olan Hilal'i koymak hem anlamli, hem inançlarimiza daha uygundur. Çünkü inancimiza göre, "ALLAH (c.c.)"i sembol olarak bile ifade etmek mümkün degildir. Aksi halde putperestlerin düstügü hatayi tekrarlamis oluruz. Bu sakincadan dolayi "ALLAH ( c.c.)" in zati ve ismi tenzih edilerek, o ismin harf ve ebcedi bakimindan es degerlisi olan "Hilal" sembol yapilmistir. Mademki sembolik anlam tasiyacaktir o halde Hilal yazmaktansa Hilalin seklini yapmak arasinda hiç fark yoktur. Aksine sembol olarak Hilal sekli daha uygun, daha anlamlidir. Böylece Hilal'in, sembol olarak seçilmesinde su mantik silsilesi görülmektedir: ALLAH (c.c.) à Hilal (isim) à Hilal (sekil) ALLAH(c.c.)'in birligi (Tevhid) inanci ve bu inancin La ilahe Illallah (ALLAH (c.c.) tan baska Tanri yoktur) formülüyle ifade edilen manasi böylece Hilal seklinin içinde sembol olarak ifadesini bulmustur. Bilindigi gibi bazi Islam ülkeleri bayraginda, özellikle Suudi Arabistan dogrudan dogruya Kelime-i Tevhid'i yazarak sembole gidilmeden bayragina koymustur. Ancak birtakim manalarin sembol ile ifadesi, sözle ifadesinden daha derin ve anlamlidir. Hilal'in kucagindaki Yildiz, Hilalde oldugunun aksine dogrudan dogruya seklinden alinmistir. Ancak bu sekil yine Arapça "Muhammed" yazisinin seklidir.
Peygamberimiz Hz. Muhammed ( s.a.v.) Efendimizin ismi yazildigi zaman birinci "mim" in basi, "ha" harfinin dirsegi, ikinci "mim" in kivrimi ve "dal" harfinin alt ve üst kanadi bes tane çikinti meydana getirir ve tam bir yildiz seklini alir. Zaten Islam' in sartlari da bes tanedir. Hilal ALLAH ( c.c.) inancini, yildiz Peygamber'e bagliligi dile getirir. ALLAH (c.c.) inanci, amentü ile bildirilen iman sartlarinin temeli oldugu için iman esaslarinin hepsi bu sembolle ifadesini bulmus olur. O zaman Hilal iman sartlarini, yildiz da Islam' in sartlarini remz (sembol) olarak dile getirir ki, bayraktaki bu iki sembolle, ay ile yildizla Islam dini bütün yönleriyle ifade edilmis olur.
Claude Farrere dilimize "Türklerin Manevi Gücü" adiyla çevrilen eserinde (s.36) Hilal sekli üzerinde durarak bu seklin Türklerin hayatinda nasil bir önem tasidigini anlatmaya çalisir: "En mükemmel gemiler, yarim ay seklinde amiral gemisinin etrafina siralanmisti. Evet, yarim ay seklinde... Ve hilal sekli gerçekten Müslüman, gerçekten Türk olan herkesi heyecandan titretmeye yeter!..." diyerek Türk toplumunun hayatinda örf ve geleneklerin ne kadar köklü bir yeri oldugunu anlatir.
Istiklâl marsimizda,
"Çatma kurban olayim çehreni ey nazli hilal."
"Kahraman irkima bir gül ne bu siddet bu celâl?"
Misralarinda bayragin ve hilalin sahsina dile gelen hitap, aslinda dogrudan dogruya ALLAH ( c.c.)'a niyazdir. ALLAH (c.c.)'dan, artik bu millete rahmet ve merhametiyle nazar etmesi istenmektedir. Zaten
"Ruhumun senden ilâhî sudur ancak emeli;"
misrasinda bu dilek daha açik bir dille ortaya konmaktadir.
Hilal sadece bayragimizda degil, kandil geceleri yapilip dagitilan ayçöreginde de görülür. Camide ve kisladaki ders nizami da, Mehter Takiminin nöbet vurma sirasinda aldigi sekil de hep Hilal seklidir.......
|